گزارشی از مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم




بهترین فیلم جشنواره‌ی فجر «جرم» مسعود کیمیایی و سیمرغ‌های بهترین کارگردان، فیلم‌نامه و بهترین فیلم طبق نظرسنجی مردمی جشنواره به اصغر فرهادی برای «جدایی نادر از سیمین» اهدا شد.‌

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای اهدای بخش دوم جوایز بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر، مهدی مسعودشاهی، شهرام اسدی، مرتضی شایسته، علی معلم، ابوالقاسم طالبی، مجید انتظامی، جواد شمقدری، اسفندیار رحیم مشایی به روی صحنه آمدند.

در ادامه دیپلم افتخار به همراه خودرو پراید بهترین بازیگر مرد به علی مصفا برای فیلم «آسمان محبوب» اهداء شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به همراه خودرو سمند به مهدی هاشمی برای بازی در فیلم‌های سینمایی «آقا یوسف» و «آلزایمر»اهداشد که این جایزه را را از رحیم مشایی دریافت کرد.

مهدی هاشمی بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگری نیمی از جایزه‌اش را به خانه سینما و نیمی دیگرش را به کیانوش عیاری اهدا کرد و گفت: خانه سینما که عضو آن هستم و کیانوش عیاری که استاد بزرگ سینماست و فیلمش را نشان ندادند.

وی افزود: دلیل حضور ما در اینجا این است که بگوییم سینما مال همه ماست، بدون اینکه شقه شقه و این‌وری و آن‌وری کنیم.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به همراه خودرو پراید به مهتاب کرامتی برای بازی در فیلم «آلزایمر» اهداء شد. مهتاب کرامتی جایزه‌اش را از جواد شمقدری معاونت سینمایی دریافت کرد.

مهتاب کرامتی در سخنانی با تشکر از هیات داوران در سخنانی گفت:از آقای سعید سعدی ممنونم که این فیلم خوب را تهیه کردند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به همراه یک دستگاه خودرو سمند در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به «ویشکا آسایش» برای بازی در فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» اهدا شد.

آسایش جایزه‌اش را از مجید انتظامی دریافت کرد.

ویشکا آسایش برگزیده بازیگری زن جشنواره بیست و نهم گفت: از تک تک اعضای گروه «ورود آقایان ممنوع» که باعث شدند، من اینجا باشم تشکر می‌کنم، از رامبد جوان و پیمان قاسم خانی برای فیلمنامه خوبش. از رضای عزیزم که اجازه داد به راحتی و بدون دغدغه کار کنم تشکر می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی به همراه یک دستگاه خودرو سمند به کارن همایونفر سازنده موسیقی فیلم سینمایی«جرم» اهدا شد و همایونفر جایزه‌اش را از مجید انتظامی دریافت کرد.

کارن همایون‌فر در سخنانی گفت:بیست سال پیش مسعود کیمیایی مرا با «رد پای گرگ» به سینماها آورد و بعدها موسیقی «سلطان» را برایشان ساختم و الان بعد از بیست سال با «جرم» جایزه می‌گیرم.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به همراه دستگاه خودرو سمند به واروژ کریم مسیحی برای تدوین فیلم سینمایی «ندارها» اهدا شد که کریم مسیحی جایزه‌اش را از علی معلم دریافت کرد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به همراه یک دستگاه خودرو سمند به محمود کلاری برای فیلم سینمایی«جدایی نادر از سیمین» اهدا شد و محمود کلاری جایزه‌اش را از مرتضی شایسته دریافت کرد.

کلاری گفت: قصد ندارم جایزه‌ام را تقدیم کنم به خصوص به همسرم. هرچه که دارم متعلق به اوست. خیلی شوکه شدم پس از نزدیک به سه دهه این اولین فیلمی بود که توانستم از قواعد پیشین در کار فیلمبرداری با هدایت و راهنمایی اصغر فرهادی فاصله بگیرم و به سمت فیلمبرداری برویم که دیده نشود.

وی ادامه داد:از اینکه این تلاش از سوی هیات داوران دیده شده است خوشحالم. امشب شب استاد مسعود کیمیایی است و من دلم نمی‌آید از دوست بزرگوارم تورج منصوری یاد نکنم. آنچه که آموختم در قدم‌های آغازین با راهنمایی‌های او بود. امیدوارم سینما بالنده‌تر بشود.

کلاری همچنین از محمود سماک باشی تشکر کرد و گفت: از ایشان بسیار متشکرم که صدای دوربین را به حدی پایین آورد که شما صدای آن را نشنوید و محمد ابراهیمیان که همراه من آمد و مرا همراهی کرد. بسیار متشکرم.

در ادامه‌ی مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر؛دیپلم افتخار و یک خودرو سواری پراید بهترین فیلمنامه به احمدرضا معتمدی برای فیلم سینمایی «آلزایمر» اهداء شد که این جایزه را جواد شمقدری اهداء کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد