بهره برداری از سامانه تلویزیونی دیجیتال در هرمزگان (بندرعباس)


بهره برداری از سامانه تلویزیونی دیجیتال در هرمزگان (بندرعباس) روز چهارشنبه هیجدهم اسفند ماه ۱۳۸۹ آغاز شد.

با بهره برداری از این سامانه بیش از 653 هزار نفر معادل 52 درصد جمعیت هرمزگان تصاویر هشت شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را با کیفیت بالا و به صورت دیجیتال دریافت می کنند.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما در مراسم بهره برداری از این سامانه گفت: 24 میلیون نفر معادل سی و چهار و نیم درصد جمعیت کشور هم اکنون امکان استفاده از تصاویر ایستگاههای صدا و سیما را به صورت دیجیتال دارند و هرمزگان یازدهمین استان است که سامانه تلویزیونی دیجیتالی در آن راه اندازی شد.


معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما ادامه داد: بیش از 653 هزار نفر حدود 52 درصد جمعیت هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم به طور 100 درصد و برخی از مناطق شهرستان‌های رودان، بندرخمیر و سیریک امکان دریافت سیگنال به صورت دیجیتال را دارند.

علی عسکری افزود: سامانه تلویزیونی دیجیتال با فن آوری mpeg-4 که از پیشرفته ترین روشهای سیگنال رسانی جهانی است پشتیبانی می شود.

او با بیان اینکه توسعه شبکه های دیجیتال در استانهای مرزی از اولویتهای فن آوری رسانه ملی است گفت: تلاش برای توسعه این فن آوری و دیجیتال سازی همه شبکه های کشور در سال 90 از اهداف معاونت توسعه و فناوری رسانه است.

با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما، 271 فرستنده متوسط و کم قدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام هم در هرمزگان به بهره برداری رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد